Zadzwoń do nas: +48 794 660 320

Darmowa wysyłka kurierem powyżej 100 zł

Czy możemy przesadzić z pizzą?

Pizza jest jednym z najbardziej popularnych dań w Ameryce. To dobre jedzenie, które można szybko zjeść i przygotować w domu. Jeżeli jednak nie masz pod ręką kulki wcześniej przygotowanego ciasta, z łatwością znajdziesz pizzerię, w której zamówisz pizzę za kilkadziesiąt złotych lun zjesz jeden kawałek za kilka złotych. Zastanawiałeś się kiedyś co się stanie gdy włączysz pizzę do swojej codziennej diety- czy istnieje coś takiego jak zbyt dużo pizzy?

Codzienne jedzenie pizzy może spowodować nadwagę

Jedzenie pizzy każdego dnia może wydawać się fajnym pomysłem, ale w rzeczywistości jest szkodliwe. Jeden kawałek pizzy może zawierać 20 procent zalecanej dziennej ilości tłuszczów nasyconych. I to jest tylko jeden kawałek. Jeden średni kawałek pizzy z serem może mieć 230 kalorii. Codzienne pałaszowanie pizzy może spowodować przybieranie na wadze, przez nadmierną liczbę kalorii, które będziesz spożywać.

Ponadto, trudno jest zaspokoić swoje dzienne zapotrzebowanie na składniki odżywcze, zwłaszcza na błonnik, trzymając się jedzenia tylko pizzy. Deficyt błonnika w diecie może prowadzić do tymczasowych i długoterminowych problemów zdrowotnych, w tym słabego układu trawiennego.

Pozytywy z jedzenia pizzy

Pizza może dostarczyć Ci likopenu, substancji chemicznej, która zwykle znajduje się w pomidorach i jest związana z obniżeniem ryzyka rozwoju raka prostaty.

Likopen jest naturalnym związkiem roślinnym, którego zawartość jest wyższa w przetworzonych produktach pomidorowych, takich jak sos pomidorowy, niż w świeżych pomidorach. Regularne spożywanie pizzy oznacza, że przyjmujesz likopen, przeciwutleniacz, który może pomóc chronić nasze zdrowe tkanki przed uszkodzeniami powodowanymi przez substancje zwane wolnymi rodnikami. Badania wykazują również, że likopen może pomóc w zmniejszeniu ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia, raka prostaty i zwyrodnienia plamki żółtej (choroby, która prowadzi do pogorszenia wzroku wraz z wiekiem).

Czy pizza zaspokaja nasze codzienne potrzeby żywienowe?

Jedzenie tego samego jedzenia dzień w dzień może ograniczyć zdolność osoby do uzyskania szerokiego wachlarza składników odżywczych, których potrzebuje do zaspokojenia codziennych potrzeb żywieniowych. Podczas gdy pizza smakuje świetnie i ma swoje zalety, utrzymywanie się tylko na niej nie zjadając nic innego jest przepisem na niezdrową, odżywczo nieodpowiednią dietę.

Każda dieta, która zawiera tylko jeden pokarm lub która eliminuje całe grupy pożywnych pokarmów, nie jest na ogół zdrowa ani trwała dłużej niż kilka dni. Twoje ciało nie otrzyma wartości odżywczych, których potrzebuje z tej niezrównoważonej diety. Chyba że bardzo się starasz, aby stworzyć dobrze zbilansowaną dietę opartą wyłącznie o pizzę.

Pomimo skutków ubocznych, ludzie od lat próbują utrzymać dietę opartą wyłącznie na pizzy. Najpopularniejszym jest Dan Janssen, człowiek, który żywił się pizzą przez okres 25 lat.

Nasze ciało nie zostało stworzone do jedzenia tylko jednej rzeczy, nawet takiej, która występuje w wielu odmianach. W diecie pizzowej nie ma wiele miejsca na owoce (z wyjątkiem sosu pomidorowego), ryby czy zboża inne niż pszenica. Może to oznaczać brak ważnych składników odżywczych, takich jak błonnik i kwasy tłuszczowe omega-3.

Kluczem jest umiar. Nie ma nic złego w rozkoszowaniu się nią raz na jakiś czas, ale codzienny nawyk z pewnością wytrąci Twoje zdrowie z równowagi. 

Jak przygotować dobrą pizzę?

Jeżeli lubisz pizzę, proponujemy zrobić własne pizze w domu raz w tygodniu, wykorzystując zdrowsze składniki oraz kamień do pizzy. Najlepiej po prostu zrobić cienką pizzę ze zdrowszymi dodatkami, takimi jak warzywa wykorzystując mniejszą ilość sera.

Miłośnicy pizzy powinni większą wagę przykładać także do składników z jakich przygotowują swoją pizzę. Połowa naszej pizzy powinna być pokryta warzywami, maksymalnie jedna czwarta mięsem, a ser powinien być tylko dodatkiem, a nie głównym składnikiem. Powinniśmy również dążyć do wykorzystywania świeżych produktów i ograniczyć ilość dodawanego tłuszczu.

Warzywa na pizzy

Chociaż pizza nie jest zwykle uważana za niskokaloryczną potrawę, można uczynić ją zdrowszą, dodając do niej warzywa i inne niskotłuszczowe, bogate w składniki odżywcze składniki. Możesz też zadbać o to, by zjeść swój kawałek pizzy z sałatką lub pieczonymi warzywami.

Dodatki o wysokiej zawartości tłuszczu

Pominięcie pepperoni i kiełbasy może sprawić, że Twoja pizza będzie lepiej pasować do zdrowej pod względem odżywczym diety. Staraj się dodawać do pizzy chude białka, takie jak kurczak lub ryba.

Cukier i alkohol

Ważną częścią dobrej pizzy jest zakaz brak alkoholu i cukrów spożywanych razem z pizzą. Unikanie tych produktów obniża ilość kalorii i węglowodanów, pozostawiając miejsce na spożywanie większej ilości pizzy.

Czy można włączyć pizzę do planu odżywania?

Pizza z pewnością może być częścią zdrowej diety. Wybierz jeden dzień w tygodniu i eksperymentuj ze zdrowymi przepisami na pizzę, które zawierają pełnoziarniste ciasto (pełne błonnika) i mnóstwo kolorowych warzyw. Będziesz cieszyć się rozkoszą wygodnego jedzenia i nadal zyskiwać korzyści z utrzymania zdrowej diety dla długoterminowego zdrowia i dobrego samopoczucia.

Jakby dziwienie, by to nie zabrzmiało, pizza potrafi się przejść. Bez względu na to, jak ją pokroisz lub jak ją przyrządzisz. Jedzenia tego samego posiłku dzień po dniu jest po prostu nudne. Różnorodność jest nie tylko bardziej przyjemna, ale także bardziej odżywcza, ponieważ z różnych pokarmów czerpiesz różne korzyści.

Najlepszą dietą jest zawsze ta, która jest zrównoważona i dopasowana do Twojego stylu życia.

Darmowa wysyłka

Dla zamówień powyżej 100 ZŁ

14 dni na zwrot

Gwarancja zwrotu pieniędzy

Szybka wysyłka

Wszystkie zamówienia dostarczamy w 1-3 dni robocze.

Bezpieczne szybkie płatności

Przelew online / MasterCard / Visa